Reisgids Noordwesten USA

En daar zijn we dan...

Sjonge sjonge wat een reis hebben we achter de rug maar we zijn er..in Portland, Oregon. Maar laat ik bij het begin beginnen. Vanmorgen stond onze taxi: Petra en Daan om half 6 voor de deur voor een bakkie koffie om ons daarna weg te brengen naar schiphol. Op schiphol was het alleen even bagage droppen want thuis hadden we al ingecheckt. Betere stoelen zaten er helaas niet in ( maar dat gaan voor de terugreis zeker anders doen ). Om half 9 zou het boarden al beginnen, hoe bedoel je vroeg. Nog eerst even een starbucks op Nederlandse bodem en daarna gedag zeggen. Achter de douane nog even wat leesvoer en vliegtuigen kijken. Om kwart voor 10 zijn we gaan boarden. Wat een gedoe was dat zeg. Jaydin vondhet allemaal spannend en bleef gelukkig in de buurt. De autostoel paste niet door de scan: je zou toch zeggen dat ze dit vaker meemaken maar niet dus. Uiteindelijk zaten en waren we klaar voor vertrek. Dit duurde nog even en uiteindelijk gingen we om kwart voor elf de lucht in. Goed de vlucht ging wonder boven wonder erg goed. Jaydin heeft zich erg goed gehouden. Maar het is wel erg lang. Ik ben erg blij dat we geen tussenlanding hadden want dat had hij nooit gehaald. Maar goed......eten, drinken, tekenen, zwaaien naar desteward, door de gang rennen zo heeft hij zich de eerste 6 a 8 uur redelijk kunnen vermaken. Een paar keer een gil en een huil. Cars werkt ook erg goed, al met al heeft hij denk ik 2 uurtjes tv gekeken. Tussendoor een hazeslaap van een half uur. Eten was als vanouds: chicken or pasta. Jaydin had kipnuggets. De laatste 2 uurtjes gingen wat moeizaam maar springend en zingend op mijn schoot (ik heb een blauw been) kwamen we weer een heel eind. Het landen ging niet zo geweldig, dit was huilen geblazen. Of hij was het zat maar waarschijnlijk waren het toch zijn oortjes die niet meewerkte. Toen we geland waren was Jaydin de meest enthousiaste passagier van het vliegtuig, juichen en bye, bye roepen en zijn meest charmante lach opzetten. En iedereen moest lachen en natuurlijk terug zwaaien of dag zeggen.

Na de landing nog een uurtje in de rij voor de douane. Ik moet echt zeggen, een hele vriendelijke man met de standaard vragen. Wij ervaren eigenlijk nooit vervelende zaken rondom customs. Koffers halen, met een bus naar de hoofdterminal. Op en top service: we werden geholpen met de koffers, een big smile van de chauffeuse, Jaydinkreeg onderweg nog een kaart met een hond ( zijn dag ook weer goed). Auto halen bij Hertz: heerlijk geen opdringerig gedoe en geen koffers in een shuttle bus want het verhuurtcentrum is op het vliegtveld. We hebben een toyota highlander: een heerlijk grotebak alhoewel Rene wat aan het mopperen was omdat het geen amerikaan (lees: Ford) is. Ja... je kan niet alles hebben. Eindelijk naar het hotel. Jaydin is inmiddels helemaal op en die kan wel even een middagslaap gebruiken, ook al zal hij denken dat het nacht is. Maar goed op naar het hotel: Quality Inn Convention center waar we een suite hebben geboekt. Met de triple A discount betalen we nu een stuk minder voor een enorme kamer waar ik nu dus dit verslag zit te typen. Een aparte slaapkamer en een ruime woonkamer met complete keuken. Jaydin slaapt en zometeen gaan we iets eten en dan proberen de nacht van hier door te komen. Oh ja het regent maar de temperatuur is lekker ......23C...........;

Statistieken voor van vandaag:

Hotel: Quality Inn Convention center in Portland, prijs 79 dollar exclusief tax.

Aantal mile gereden: 10 mile.

Eten: broodjes/ croissantjesen beleg gehaald bij de Safeway.

Weer: 23 C, bewolkt met een waterig zonnetje en af en toe een regenbui.

Leonie

Hi there!

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.

Hartstikke goed dat de directe vlucht toch nog kon he.
Lijkt me inderdaad niets dat overstappen met zo'n kleintje erbij.

Ben benieuwd hoe Jaydin dat tijdsverschil op pakt.

Zo te lezen heb je een mooie hotelkamer.
Leuk hoor!

Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen.

Knuffel van Leonie

petra

Hallo daar

Ik ben zo blij om te horen dat het goed is gegaan en waarschijnlijk al die mensen in de rij bij schiphol ook toen jaydin zijn stem even liet horen hahahaha..

Tot snel kus

Pascal & Chantal

Hoi jullie daar met z'n 3tjes
fijn om te horen dat alles goed is gegaan,
jammer dat we jullie 3en niet nog even konden
zien voordat jullie weg gingen,
maar vooral veel plezier en geniet ervan,

Tot snel,, kus van ons

Marianne en Stef

Eindelijk was de dag van vertrek er en lees ik dat na een goede reis jullie in het hotel zitten.Gaat dan toch allemaal wel snel.Heel veel plezier daar in de USA.Groet

Martin en Elsa

Grappig, die kaart met die hond kreeg onze Stef ook bij de douane!

Leuk om te lezen dat alles goed gaat!