Reisgids Noordwesten USA

Bend - Sisters - Bend

We besluiten vandaag naar Sisters te gaan, een klein cowboy plaatsje hier een half uur vandaan. Er is een streetfestival en dat is gewoon wel grappig om mee temaken. Na het heerlijke ontbijt in het hotel gaan we op weg. Na een half uurtje komen we aan. Het festival is net zo klein als het stadje zelf :-) Bij een van de kraampjes zijn er allerlei mutsen te krijgen in de vorm van een dier.Als de verkoopster hoort dat weuit Nederland komen biedt zijeen muts gratis aan mits wij een foto maken van Jaydin met muts in Nederland en haar mailen ( ze is bezig met een fotocollage van de wereldwijde verspreiding van de mutsen, gewoon voor reklame dus). Wij vinden het prima en Jaydin kiest een whale uit. In tegenstelling tot wat er op de foto te zien is.

Verder is er een leuke winkelstraat waar we zeker een uur zoet zijn en nog een donut eten bij de Bakery ( die achteraf niet echt schoon was). We wilde vandaag de Mc Kenzie Pass Scenic Route erbij pakken maar zien daar vanaf. De rest van de dag is van Jaydin. De fotoserie bestaat dan ook voornamelijk uit Jaydin :-)We willen het rijden dus echt beperken en gaan terug naar het hotel waar we een duik nemen in het zwembad. Daarna gaan we naar Working Wonders Children museum.......een inniemienie in vergelijking met die van Portland maar voor Jaydin maakt het allemaal niet uit als hij maar kan spelen. Hier ontmoeten we een Amerikaanse die Nederlands spreekt. Haar ouders zijn Nederlands en wonen in Friesland. Zij is tijdens een business trip hier in Amerika geboren. Leuk!

Buiten het museum wat zich bevindt in the old mill district eten we nog een ijsje bij Ben & Jerry's om vervolgens weer terug te gaan naar het hotel. Eendjes voeren, lekker spelen....al met al een lekker rustig dagje. Voordat we gaan eten doen we nog wat boodschappen bij Traders Joe, een all organic supermarkt. Jaydin krijgt nog een lollie van een meisje die er 3 had verzameld dus ze wilde wel delen. We eten bij applebees een enorme salade, de riblets en een corn dog. Oh ja en de appetizer platter. Na het eten hebben we een koffie gehaald bij Dutch Brothers Coffee voor een oerhollandse sterke bak, sorry maar geef mij maar Starbucks. Morgen staan nu echt Newberry en Higt Desert museum op het programma.

Ineke (AA)

Wat een herinneringen brengt je verslag weer boven: Sisters, Old Mills District, Ben & Jerry en Traders Joe. Tip: als je van bakken houdt, koop daar dan hun Pumpkin Bread bakingmix, heerlijk! En Dutch Brothers, hun peach smoothie, yummie yummie!
Veel plezier vandaag/morgen!

Marjon (Vana)

Wat een verwendagje voor Jaydin zeg. Maar het is tenslotte vakantie, je hoeft niet persé alles te doen wat op het lijstje staat (heb je ook een reden om nog eens terug te gaan)

Arie

Gecondeleerd alle drie