Reisgids Noordwesten USA

Bend, Smith Rock State Park e.a.

Vanmorgen begonnen we onze dag met een free ontbijt van het hotel; een hot breakfast. Dit betekent veel ei, bacon, pancakes, fruit m.a.w veel keus. Jaydin vindt de yoghurt het lekkerste en moet niets van de american pancakes hebben. We doen lekker rustig aan. Rene probeert nog een bestelling te plaatsen bij Summit ( auto onderdelen zaak) maar we hebben ons vergist in de leveringsdatum dus dat lukt helaas niet. Aan het einde van de ochtend gaan we richting Redmond waar we bij Safeway wat drinken halen en verder gaan(de tomtom is even de weg kwijt ) naar Smith Rock State Park. Hier waan je je even in de desert van Arizona met de grote rotspartijen. Het weer werkt daar natuurlijk ook wel aan mee, het is zonnig en ongeveer 24 C.

We makenhier geen wandeling, het is een behoorlijk stuk naar beneden ( en weer naar boven) dus na een uurtje of wat vertrekken we weer richting Redmond om bij de Walmart ( een supercenter) weer even te shoppen. Dit blijft gewoon leuk om te doen 'shop till you drop'. Langs de highway zien we nog even wat oldtimers te koop staan, altijd leuk om te kijken.

Terug in Bend eten we een ongezond broodje bij Wendy's (dievan de vierkante hamburgers). Jaydin had iedereen in zijn zak bij de Wendy's, een politieagent, een meisje ( zo noemt hijiedereen die er een beetje jonger uitziet dan 25), zwaait naar iemand die buiten aan het wachten is. En dan natuurlijk bye bye meisje, zwaaien en een big smile. Iemand zei zelfs '' he is a lady's man' Zijn bijnaam is inmiddels 'Cutie' en vandaag spant toch wel de kroon....waarschijnlijk omdat we hier wat meer mensen tegen komen :-). Ja misschien denken jullie nu wel daar heb je d'r weer maar wij blijven het wel leuk vinden en het tekent wel een beetje deze vakantie.

Verder hebben we onze tijd doorgebracht op de kamer. Om 5 uur zijn we in the Old Mill District gaan kijken..een openlucht winkelcentrum. Hier nog wat gekocht bij Bath and Body en bij Allyson Kitchen. Het zijnover het algemeen luxe zaken en we zijn snel uitgekeken. Het is kwart over 6 en we gaan eten bij Izzie's een 'all you can eat' buffet , vlakbij het hotel.Jaydin is inmiddels erg moe en na het eten gaan we snel naar het hotel en leggen hem op bed.

Hij is inmiddels 'out of order', we hebben zelfs de tv aan :-). Ondertussen draaien we een was want de koffer met schone kleren is inmiddels bijna leeg.

Morgen gaan we naar Newberry National Monument en misschien naar het High Desert Museum. Waarschijnlijk gaan we John Day Fossil skippen. We zien wel.

Ps. ik wil iedereen ook wel even bedanken voor de reacties. Het is leuk om te lezen dat we gevolgd worden :-)

Martin

Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. Had natuurlijk ook niet anders verwacht :).

Misschien goed om John Day over te slaan; is namelijk behoorlijk ver rijden voor een uurtje of anderhalf rondbrengen in de Painted Hills. Je kunt in plaats daarvan ook Sister en McKenzie Pass bezoeken. OF natuurlijk naar het kindermuseum in Bend.

Veel plezier in ieder geval de laatste dagen!

Marjon (vana)

Leuk om een foto van Smith Rock SP te zien. Wij zijn ook alleen maar naar beneden en weer naar boven gelopen, die andere hikes waren ons iets te pittig.
Slim om John Day over te slaan. Het is een best eind om te rijden (en ook een beetje een saai stuk)