Reisgids Noordwesten USA

Op weg naar Bend versus Bend, Oregon

Vannacht was het nog kouder dan vorige nacht. In Crater Lake vriest het elke nacht dus daar zullen we ook wel wat van meegepikt hebben. Om 8 uur is het weer wakker worden, alles inpakken en uitchecken. Vandaag gaan we naar Bend. Om half 10 zitten we in de auto. Na een kwartier komen we nog een trail tegen naar deNational Creekfalls. Het bord geeft 800 meter aan maar halverwege de trail merken we dat het toch wat langer is. Ik wacht met Jaydin dus halverwege en Rene loopt verder naar beneden. Voor de ukster was het tochte lang..tenminste dat vinden wij, meneer zelf denkt daar heel anders over. Wel lekker zo'n wandeling.

Dan weer op weg. De tomtom vertrouwen we niet meer die geeft rare tijden aan, volgens de tomtom rijd je een uur terwijl je in werkelijkheid een half uur onderweg bent. We nemen vandaag in ieder geval de snelste route naar Bend......ook om het rijden wat te verminderen voor Jaydin. Dus geen scenic route al blijft het hier geweldig rijden. In Crescent tanken we en kopen broodjes bij subway die we later in Sunriverop een parkeerplaats bij een bibliotheek :-)opeten. Uiteindelijk komen we om half 2 aan bij ons hotel Shilo Inn and Suites waar we de komende 4 nachten verblijven. We kunnen nog niet inchecken want de kamer is nog niet schoon. Dus we shoppen wat bij een outletcenter, Rene koopt weer een broek en shirts......in downtown Bend lopen we wat ennemen we een frappucino, een spice pumpkin latte ..... de melk niet vergeten bij Starbucks......om vervolgens weer naar het hotel te gaan. Hier moeten we nog even wachten ( totaal een uur!!!!!) omdat we graag een kamerfirst floor (= begane grond) hebben en die was nog niet klaar. Het hotel is heel mooi, we hebben een ruime kamer, zitten langs de ricier, het tegenovergestelde van de afgelopen 2 nachten, we zijn weer in de bewoonde wereld. Maar nogmaals beide locaties hebben wat. Het is hier warm, 30 graden, een strakblauw hemel en de zon schijnt.......heerlijk.....we hebben qua weer niets te klagen!

We eten aan de overkant ( we gaan met de auto omdat er een drukke weg tussen ons hotel en het restaurant ligt) bij een chinees buffet restaurant , voor 25 dollar hebben we echt heerlijk gegeten, heel andere keuzesdan in Nederland ...mmmmhhhhh......het is weer eens iets anders dan steak enzo. Bend is een goede uitvalsbasis om allerlei zaken hier in de omgeving te gaan bekijken. Wat het morgen gaat worden.......ach..... dat zien we morgen!

Ineke (AA)

Heel veel plezier in Bend!

Tip: High Desert Museum is heel leuk voor kinderen (ook voor volwassenen trouwens).

Wij zijn eens eind april bij Crater Lake geweest, we reden toen langs metershoge sneeuw "muren".

Marjon (Vana)

Leuk plaatsje hè Bend. Wij hebben heerlijk Italiaans gegeten bij Ciao Mambo.
Niet vergeten naar Smith Rock State Park te gaan hoor.
Ook leuk is om even door de buitenwijken van bend te rijden (bij de golfbaan) Prachtige huizen daar.