Reisgids Noordwesten USA

Vroege vogels onderweg naar Washington

Want vroeg was het vandaag. Gisteravond zijn we met zijn allen rond 8 uur naar bed gegaan. Vanacht om 3 uur was het 'Maamaa'. Jaydin was wakker. Niet zo gek gezien het feit dat het in Nederland natuurlijk middag is. Dus wij uit bed. Hij heeft gespeeld, gedronken, teletubbies gekeken en de buren wakker gemaakt met zijn geren door de kamer. Om half 5 hebben we hem toch nog even naar bed gedaan. Zelf konden we niet meer slapen. Om half 7 waren we alle 3 klaar om te gaan ontbijten in het coffee house 'sacred ground'. De naam zegt het al dus de gospel muziek kwam je tegemoet. Dit hotel wordt beheerd door de kerk. Verder merk je daar weinig van. Maar goed het ontbijt was best te doen en uitgebreid incl. gekookte eieren. Daarna de auto ingeladen en om 8 uur waren we onderweg. De eerste starbucks op Amerikaanse bodem ook nog even meegepakt. Het was de bedoeling om de Saturday Market te bezoeken in downtown Portland maar gezien het vroege uur moesten we een alternatief bedenken voor de 2 uur die nog resten eer de markt zeg maar open ging. En zodoende kwamen we terecht in Washington Park waar een aantal attracties te zien zijn. Omdat het inmiddels weer is gaan regenen was de Zoo geen optie en is het het Portland Childrens Museum geworden. Deze zijn een aantal grote steden in Amerika te vinden en er is voor kinderen van alles te doen. Museum is een chique naam voor het speelparadijs (met absoluut een educatieve lading). Jaydin had het in ieder geval naar zijn zin.

Na 2 uurtjes zijn we richting de markt gegaan. Deze viel wat tegen en volgens Rene moet ik de reisgids waar ik dit nu weer uit had weggooien. De markt stond vol met kramen met kunst, handgemaakte dingen e.d. Niet helemaal ons ding. Nu we toch in de buurt waren (kwamen we al lopend achter) zijn we nog even bij Powells Bookstorenaar binnen gewipt; een mega boekenzaak ala de Slegte. Rene noemt dit 16 vliegen in een klap :-) Een aantal dingen die we vandaag hebben gedaan stond op de planning voor aan het einde.

Inmiddels was het rond 12 uur en gingen we op weg naar ons volgende hotel in Castle Rock in Washington. Na een stop bij Burger king ( ja helaas geen Wendy's ) zijn we na een uurtje rijden aangekomen bij onze eindbestemming; St Helens Motel. We werden verwelkomt door Ellen Rose. In vergelijking met gisteren hebben we nu een basic motel maar zeker goed te doen. Het is een kamer dus het is even passen en meten met het slaapmoment van Jaydin. We hebben even op de gang gezeten totdat meneer in slaap is gevallen en daarna gewoon 2 uurtjes op de kamer met elkaar fluisteren en internetten. Ach je moet er natuurlijk wat voor over hebben. Alhoewel ik wel denk dat hij nu zo goed slaapt omdat het wederom in zijn hoofd nacht is. Straks maar even wakker maken en op naar de Walmart voor een bal en een koelbox. Dit was vandaag nog niet gelukt. Het regent hier dus ik denk dat we morgen pech hebben wanneer we Mount St Helens bezoeken. Wordt vervolgd.

19:52 Na Jaydin wakker gemaakt te hebben (slaapdronken en helemaal van slag; die heeft echt last van het tijdsverschil, wij ook trouwens) hebben we een coolbox bij Walmartgekocht en nog wat drinken en speelgoed voor de kleine man en niet te vergeten een bal. Snel wat gegeten bij Sizzler , echt trek hebben we niet maar toch maar gedaan om een beetje ritme te krijgen. En nu is het naar bed en hopen dat de nacht wat langer is dan afgelopen nacht.

Statistieken:

Hotel: St Helens Motel