Reisgids Noordwesten USA

Seattle

Wat een geweldige stad is Seattle en wat was het warm, zeker 30 C.......... Vanmorgen waren wij al om half 7 wakker, Jaydin heeft een hele onrustige nacht gehad met veel hoesten dus die bleef wat langer liggen. Beneden in het hotel ontbeten en daarna zijn we naar Downtown gegaan om als eerste Pike's Place Market te bezoeken; de beroemde farmers market met de visgooiende visverkopers. We hebben de auto vlak bij de monorail gezet voor 14 dollar voor 10 uur; een koopje. Van daaruit naar Pike's market gelopen, de buggy volgeladen en een wandelende Jaydin naast ons. Het was al erg druk bij de markt. De vis werd al een paar keer heen en weer gegooid met een luid geroep.

Verder is er van alles te koop van fruit tot vlees, van pasta tot kruiden, van jelly's tot tassen..........echt heel leuk. Een echte aanrader! Jaydin opRene zijn nek. Opeens wil hij lopen en moeten wij mee, hij draait wild met zijn armen en rent bijna de markt uit......wij er maar achteraan.....zit er een man met allemaal ballonnen van figuren die hij blijkbaar had gespot zo hoog boven iedereen uit. Jaydin wil dit ook! En hij krijgt een mooie gevormde zwaard waarmee hij super happy is. Natuurlijk hebben we ook een bezoek gebracht bij de eerste starbucks! Bij een andere starbucks (het stikt hier van de starbucks) een frappucino en een pumpkin spice latte gehaald. Daarna nog wat rondgebanjerd en toen zijn we met de monorail richting Seattle Center gegaan om de Space Needle te bekijken. De Space Needle is in 1962 gebouwd en is 185 meter hoog. De rit met de monorail is maar een paar minuten.

Seattle center is eigenlijk een groot attractie park inclusief draaimolen die Jaydin natuurlijk meteengezien heeft. Het is een vakantie van compromissen dus Jaydin gaat in de molen. Geweldig vindt hij dit. Daarna gaan we de space needle op en kunnen we de Seattle vanuit de lucht bewonderen. Het is helemaal helder natuurlijk en in de verte is Mount Rainier te zien, Mount Baker en ik dacht zelfs Mount St Helens maar dit moet ik opzoeken want hier kan ik me behoorlijk in vergissen. Na een kwartiertje hebben we het wel gezien en gaan we weer naar beneden. Het is inmiddels al 1 uur. Op naar de fontein. Jaydin vindt het '' water' geweldig maar niet om er al in te gaan. De stralen zijn toch iets te hard. Voor de zekerheid hadden we wel schone kleren en een handdoek meegenomen maar die hadden we dus niet nodig. Heerlijk hoor in het zonnetje genieten van het water, lekker relaxt. Na een uurtje zijn we een broodje gaan eten om vervolgens nog een ritje met de draaimolen te maken. Daarna terug naar Pike's Place Market. Het was de bedoeling om een fair in Puyallup te bezoeken maar dat hebben we laten schieten. Op de markt was het inmiddels rustiger dan s'morgens, de zon brandt, het is erg warm. Bij een automodellen zaak een mustang gescoord en een monster schoolbus voor Jaydin. Gewoon heerlijk rondgelopen.

Om half 5 hebben we de auto gepakt om naar Kerry Park te gaan van waar je een schitterend uitzicht hebt op de Skyline van Seattle. Niets gelogen en we maken hier wat mooie foto's. Bij het parkje is een speeltuin dus voor elk wat wils!

In de auto vraag ik aan Rene: 'Zullen we naar het hotel gaan en daar wat eten of bij Pike's Place'. Voordat hij kon antwoorden horen we vanaf de achterbank 'Pijs Pees'.
De baas heeft gesproken en so be it. Terug naar de parkeerplaats ( het kaartje is nog tot 8 uur geldig) en op zoek naar een restaurantje. Bij de markt is iedereen al aan het opruimen. We besluiten om bij Lowells te eten en bestellen scrimp en chips en voor mij een crabcake sandwich. Jaydin eet met ons mee. Ook dit was weer erg lekker. Onderweg terug naar de auto zien we nog een bandje rock and roll spelen met dansende mensen ervoor.......de sfeer is goed. De rit naar het hotel is 7 minuten maar na 1 seconde ligt er al een te slapen. Jaydin is gebroken en wij erbij. Je denkt dat een dag in de stad rustiger is dan autorijden..niets is minder waar en zeker niets als het zo warm is. Maar ik klaag niet want waarschijnlijk is dit voorlopig de laatste zon want morgen gaan we richting de kust waar het standaard kouder is.

Leonie

Goedemorgen!

Hartstikke leuk zo'n verslag joh!
Vooral doorgaan :-)

Groetjes, Leonie

petra

Ik wil ook naar pijs pees hihihi
petra