Reisgids Noordwesten USA

Oregon Coast deel 2

Rene is snot verkouden dat is synoniem aan een onrustige nacht. We zijn om 8 uur weer op, de zon schijnt en het is rond de 25 C. Volgens tomtom hebben we toch wel weer een lang rit voor de boeg. Maar eerst gaan we hier in Newport het Oregon Coast Aquarium bezoeken. We bekijken de vele vissen cq zeedieren die hier aan de kust te vinden zijn. Voor Jaydin is dit echt heel leuk. Er zijn touching pools waar je sommige dieren kan aanraken. De zeesterren zijn het leukst. Na anderhalf uur gaan we weer op weg. Alhoewel je makkelijk nog een paar uur jezelf kan vermaken.

Dit is wel een les van deze 2 dagen als je de kust goed wil bekijken en ervaren is het beter om een paar dagen langer de tijd te nemen; er zijn zoveel bezienswaardigheden.

Jaydin valt al weer snel in slaap... de volgende stop is bij Seal Rock.....er zijn hier geen zeeleeuwen tezienmaar het gaat om een enorme rots in het water en natuurlijk wederom schitterende beelden van de kust. De route bij Cape Perpetua en Yachats is een heel mooi stuk. Onderweg stoppen we nog om een broodje te eten en vervolgen onze weg. Bij Sea lion cave (ze rekenen 2 dollar entree met de kans dat er geen zeeleeuw te zien is, wij blijven dus buiten de cave) zijn er meerdere zeeleeuwen te spotten,hier word iktrouwens ook nog eens gestoken door een wesp...wat kan dat pijn doen zeg..

Het stuk tussen Florence en Coos bay gaat meer door het binnenland, zeker een mooie route maar minder spectaculair dan bij de kust .Je komt langs de sand dunes. Hier hebben we helaas geen tijd om te stoppen. We willen een beetje redelijk op tijd in het hotel zijn want in Bandon heb je een historic centerwat we nog willen bezoeken....zo gezegd zo gedaan om 3 uur komen we aan bij La Kriss Inn in Bandon. Echt zo'n klein hotel met 10 kamers, heel knus, we krijgen eengrotere kamer omdat we met Jaydin rondreizen. Nadat we gesettled zijn gaan we naar het old district van Bandon en kopen wat souvenirs, nederlandse dropen eet ik nog een clam chowder bij Tony's Crab shack.

Verder is het een klein plaatsje, we rijden nog wat rond, lopen nog even op het strand en zoeken naar een restaurantje. Uiteindelijk komen we uit bij Wheelhouse restaurant waar we seafood crepes eten.Het is het duurste restaurant tot nu toe. Nu lekker slapen want morgen hebben we een echt lange rit voor de boeg. De langste van heel de vakantie.

Jaydin Note: Jaydin doet het erg goed, daar waar zijn bed staat dat is zijn thuis op het moment.....en zolang wij natuurlijk maar in de buurt zijn en zijn waf en Elmo. Hij past zich netjes aan en het rijden vindt hijOK. Alhoewel we soms het laatste half uur van de rit het een en ander uit de kast moeten halen om hem af te leiden.Jaydin trekt behoorlijk de aandacht op zo'n dag, hij zwaait en lacht zodat hij vanzelf aangesproken wordt; is het niet de fietsende mevrouw onderweg dan is het wel een lokale visser in Bandon of een echtpaar aan een ander tafeltje in hetrestaurant. Bij het Aquarium had hij al weer een vriendje en ja als ouder moet je dan met de andere ouder praten. Aanspraak komen we deze vakantie niet te kort. Jaydin slaapt goed (mits wij even 10 minuten de kamer uitgaan als we een kamer hebben) en heeft hij zijn gebruikelijke gil en krab momenten met name als hij met iets moet stoppen wat hij erg leuk vindt... 'Speluhhh' of ' Watur kijken'....eigenlijk is hij net zoals thuis alleen in een mooiere omgeving :-)

Marianne en Stef

Het blijft fantastisch om jullie prachtige foto`s te zien.

Marianne en Stef

en natuurlijk ook jullie verslagen, heel leuk

marry en bert

Hoi jullie daar ,op die plek waar wij al lezende steeds meer zin in krijgen.( We moesten even bij lezen, zaten 4 dgn in Londen. )De foto's helpen daar ook wel bij, erg mooi. Je kan aardig over weg met het toestel:-)Geweldig om op deze manier jullie drietjes op de voet te volgen. Tja, en als fan snap ik dat Jaydin regelmatig de show steelt. Volgens mij doen papa en mama het ook erg goed. Veel plezier