Reisgids Noordwesten USA

Onderweg naar Union Creek, Crater Lake

We zitten nu in een cabin in Union Creek Resort in de middle of nowhere, 1 restaurant, een giftshop, een general store en dat is het wel. Over de cabin later meer. We beginnen de dag om 8 uur met regen en broodjes die door Rene en Jaydin zijn gehaald. Het was de bedoeling om vroeg te vertrekken maar ook vandaag zijn we wat vertraagd. Het is een rit van 5 uur naar Union Creek. We vertrekken om 10 uur uit La Kris Inn; het hotel is een echte aanrader, ruim, knus en superschoon!

De route 42 brengt ons eerst bij Roseburg waar we de interstate 5 nemen naar Grants Pass. Bij Roseburg tanken we wel eerst even en installeren de dvd speler voor Jaydin. Jaydin vindt autorijden leuk maar een 5 uur lange rit zonder echte stops is natuurlijk wel wat veel gevraagd. Cars doet het altijd goed. Om 13 uur komen we aan in Grants Pass. Inmiddels is het zeker 30 graden.We eten wat bij Taco Bell en gaan dan naar ons doel in deze stad .... sorry... Rene's doel.....Bob Drake Old Fords and Hotrod.....speciaal voor het project ( de Ford uit 1946) van Daan en Rene. Helaas heeft het project wat vertraging en kunnen we niet echt iets kopen. Rene koopt een operator's manual en de catalogus gaat mee. Dat wordt thuis veel bestellen. Jaydin ziet ondertussen nog een eight bal in de vitrine kast liggen en het eerste wat hij roept 'Daan' :-) (die is van eight balls) Om 14 uur gaan we weer verder en dan hebben we nog 2 uur voor de boeg. Na een uurtje gaat Cars weer op en wij genieten van de toch hele mooie route, the rogue river scenic byway naar onze eindbestemming. Om kwart over 4 komen we aan net als de film is afgelopen. Union Creek Resort is het dus voor de komende 2 nachten. De cabin ligt in een mooie omgeving midden in de bossen, 2 slaapkamers en een keuken.......echt heel leuk. Alleen is het een crime voor de timmermansoog....de cabin is uit het jaar nul en valt bijna uit elkaar zo oud en gammel is het. De bedden zijn klein, gelukkig hebben we 2 bedden dus we hebben allebei een bed anders past het niet. Rene zal met zijn voeten buitenboord slapen. Maar ach....het heeft wel wat.

Nadat we ons hebben geinstalleerd, Jaydin nog even van het trapje is afgekukeld (resultaat; een geschaafde neus, rood cq blauw oog , veel tranen en ijsblokje als afleiding) gaan we een rondje wandelen. We zitten op loopafstand van Rogue Gorge Head; the gorge is ontstaan doordat de holtes cq tunnels in de basalt lava zijn ingestort waarna de Rogue River verder zijn werk heeft gedaan. Ondertussen valt Jaydin nog even een tand door zijn lip, krijgt hij wat aandacht van een amerikaans echtpaar en krijgen wij nog de tip om natural bridge te bezoeken wat south van het resort ligt.

Bij het Beckie's Restaurant ( het enige restaurant in de buurt) eten we een tuna melt en een chicken fried steak ( snitzel van gehakt). Als toetje nemen we huckleberry pie met ijs. Morgen staat Crater Lake op het programma en het belooft een warme dag te worden met zon .

PS Foto's volgen later want de verbinding is hier niet al te best!

Ineke (AA)

Leuk, Union Creek! Yummie yummie die huckleberry pie van Beckie, wij zijn daar al diverse malen geweest, speciaal voor de pies!
Veel plezier morgen.